24 Nisan 2012 Salı

YÖK

YÖK ne zaman bir karar alsa, benim sinirlenmeme neden oluyor.
Hayır, sen git Sanat Tarihi bölümünü liselerde zorunlu ders yap, biz sevinelim, en azından bir iş olanağımız daha var diyelim,
Sonra git aldığın yeni bir kararla Fen-Edebiyat fakültelerinde  pedagojik formasyonu kaldır.
E şimdi Sanat tarihi dersi liselerde zorunlu, ve her lisede bu alandan öğretmen bulunmak zorunda, ancak o derslere giren öğretmenler biz değiliz.

Bizim alanlarımızdaki mezunlar için istihdam yok.
İşin garibi istihdam yaratacak devlet büyükleri (!) de yok.

.ve  bu durumu yaşayan binlerce fen-edebiyat fakültesi öğrencisi var.

Yeni tercih yapacak olanlara tek tavsiyem; Özel sektöre odaklanın. Başka türlü mutlu olamazsınız. Öğrencilik sürecinizde burnunuzdan gelir, hayallerinizde yerle bir olur. Yök’ün aldığı her yeni karar sizi sinir hastası yapabilir. 


Dipnot: ben zevk aldığım için Sanat tarihini seçmiştim. Gerçekten keyif aldığım ve beni mutlu eden bir alan. Ancak şuan anlıyorum ki, zevk alan ben değilim Yök. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder